فروشگاه اینترنتی

روش های جلوگیری از ترک سبد خرید در فروشگاه اینترنتی

ترک کردن سبد خرید در فروشگاه‌های اینترنتی یکی از معضلات و چالش‌های بزرگ در تجارت الکترونیک محسوب می‌شود که افراد به دنبال این هستند که این مشکل را کمتر کنند و از رخ دادن آن جلوگیری کند. دلایل متعددی برای این اتفاق وجود دارد که سایت ساز فرود همراه شماست تا این دلایل را بیان کند و از این مشکل جلوگیری کند.

دلایل اصلی ترک سبد خرید

  • اولین دلیلی که می‌تواند باعث این اتفاق شود هزینه اضافی مثل حمل و نقل مالیات و… که می‌تواند مشتری را غافلگیر کند و از خرید کردن منصرف کند.
  • فرایند پرداخت طولانی پیچیده می‌تواند مشتریان را خسته کند و آنها را از خرید کردن منصرف سازد.
  • اگر سایت شما طوری است که مخاطب و مشتری را در هنگام خرید مجبور به ساخت اکانت حساب کاربری در خود می‌کند منتظر این مشکل که سبد خرید را مشتری ترک کند باشید.
  • از دیگر دلایلی که می‌تواند باعث این مشکل شود این است که مشتری به سایت شما اطمینان نداشته باشد و از وارد کردن اطلاعات شخصی و کارت اعتباری خود خودداری کند.
  • از دیگر دلایل این است که، اگر سایتتان کند باشد یا خطا بدهد یا پشتیبانی درستی نداشته باشید این عوامل میتوانند باعث نارضایتی مشتریان بشود و در نهایت آنها سبد خرید فروشگاه اینترنتی شما را ترک می‌کنند.

راهکاری های جلوگیری از ترک سبد خرید

تمام هزینه‌های اضافی و هزینه‌های بسته‌بندی و حمل و نقل و… را به صورت شفاف قبل از اینکه خرید مشتری تمام شود به او نشان بدهید و شفافیت در هزینه‌ها داشته باشید و همچنین اگر فرایند پرداختتان تا حد ممکن ساده باشد می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.

از کارهایی که اعث می‌شد مشتری سبد خرید را ترک کند اجبار در ایجاد حساب کاربری بود به مشتریانتان اجازه بدهید بدون ایجاد حساب کاربری خرید کند و همچنین با استفاده از نمادهای اعتماد و گواهینامه‌های امنیتی و نمایش سیاست‌های بازگشت کالا و.. حس امنیت را در آنها افزایش بدهید.

سرعت لود شدن سایت را با استفاده از بهینه سازی سرعت سایت افزایش بدهید تا مدت منتظر ماندن مشتری کاهش پیدا کند.

با ارائه تخفیف و پیشنهادات ویژه مشتریان را به تکمیل خرید ترغیب کنید وهمچنین با ارسال ایمیل‌های یادآوری می‌توانید آنها را به تکمیل خرید دعوت کنید. پشتیبانی مناسبی از آنها داشته باشید زیرا با این کار هم اعتمادشان جلب می‌شود و هم به سوالات مشتریان پاسخ داده می‌شود که یکی از راه‌های پشتیبانی مناسب وجود چت زنده است.

با استفاده کردن از تست ab طرح‌های مختلف صفحه پرداخت را آزمایش کنید و بهترین گزینه را انتخاب بکنید.

جلوگیری کردن از ترک سبد خرید نیازمند به یک رویکرد جامع است که با رعایت نکات گفته شده می‌توانید از ترک سبد خرید جلوگیری کنید اگر به دنبال طراحی یک سایت بهینه و تخصصی در بهترین حالت خود هستید می‌توانید با استفاده از سایت ساز فرود سایتتان را بصورت بهینه شده ای طراحی کنید و بهترین صفحه‌های پرداخت را برای آن قرار بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا